نامه دمشق به بان‌کی‌مون
 
زیر سایه الله
در راه الله
پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, :: 10:46 بعد از ظهر ::  نويسنده : یک بسیجی

دمشق با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد بر ابراز تمایل این کشور برای پیوستن به معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی تأکید کرده است.

به گزارش فارس، یک سخنگوی سازمان ملل به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت نماینده روسیه در سازمان ملل، نامه‌ای به بان‌کی‌مون، دبیر کل این نهاد بین‌المللی داده که در آن بر تمایل دمشق به پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح‌های شیمیایی تأکید شده است. ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در تاریخ نهم سپتامبر گفت دمشق از پیشنهاد روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی این کشور استقبال می‌کند.

به دنبال اظهارات وزیر امور خارجه سوریه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که دولتش کمپینی گسترده برای حمله نظامی به سوریه به راه انداخته است، گفت در صورتی که نحوه برخورد سوریه در قبال پیشنهاد روسیه «واقعی» باشد، می توان برنامه حمله به سوریه را تغییر داد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از کنگره خواسته است تا رای گیری درباره حمله نظامی به سوریه را به تعویق بیاندازد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه امریکا علیه سوریه پس از آن شدت یافت که شورشیان فعال در خاک سوریه و مخالفان سوری مورد حمایت کشورهای خارجی مدعی شدند که بیش از یک هزار نفر در حمله شیمیایی دولت علیه مواضع شورشیان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست کشته شدند. این ادعاها در حالی صورت می‌گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند. دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است. سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

برگرفته از مجله خبری الف

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید نظر یا دتون نره Welcome to my blog comments or Dtvn s
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیر سایه الله و آدرس bsej.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 60877
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1