روز 17 شوال به عنوان "روز فرهنگپهلواني و ورزش زورخانه‌اي" در تقويم كشور ثبت شد.
 
زیر سایه الله
در راه الله

در اين مراسم شهاب الدين صدر - نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، حسن غفوري‌فرد- نماينده مجلس شوراي اسلامي، بهرام افشارزاده - دبير كل كميته مليالمپيك، حميد سجادي - معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان، پهلوان عليرضاسليماني، پهلوان محمدرضا توپچي و جمعي ديگري از مسئولان و قهرمانان حضورداشتند.

در بخش‌هاي ديگري از اين مراسم، بيانيه‌هايياز سوي جامعه مرشدين و پهلوانان قرائت شد و چهار رونمايي صورت گرفت. لوحفشرده آموزشي ورزش زورخانه‌اي، كتاب آموزش كشتي پهلواني توسط استاد رايگان، توليد ميل صنعتي ورزشزورخانه‌اي و معرفي اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ ورزش پهلواني و زورخانه‌اي،چهار موردي بودند كه در اين مراسم از آن‌ها رونمايي شد.

** پيام دكتر محمد عباسي وزير ورزش و جوانان به اولين مراسمبزرگداشت روز فرهنگ پهلواني نيز به شرح زير قرائت شد:

ز نيرو بود مرد را راستي ** زسستي کژيزايد و کاستي

رؤساي محترم فدراسيونها! مديران محترمورزشي و دستگاههاي دولتي! رؤساي محترم هيأتهاي استاني! پيشکسوتان! پهلوانان! ورزشکاران! ميهمانانگرانقدر! آقايان! خانمها!

ابتدا از اين که در جمع پر شور و شادي آفرينشما حضور ندارم، عذر خواهي مي کنم. اميدوارم که اين جلسه نقطة شروعمبارکي براي بزرگداشت هر سالة اين اتفاق فرخنده باشد و در سالهاي پيش رو بتوانمدر اين جمع صميمي حضور پيدا کنم.

ميهمانان گرامي! همان طور که مستحضريد،ورزش لازمة زندگي است. در فرهنگ اصيل و کهن ايران، ورزش و آموختن مهارتهايجسماني و هنرهاي جنگي و فنون رزم آوري جايگاه ويژه اي داشته و دارد.

همة آحاد و اقشار جامعه بايد به ورزش رويبياورند و براي اين رويکرد نياز به الگو دارند. جوانان عزيز ورزشکار ما که در رقابتهاي داخلي وخارجي حاضر مي شوند و افتخار آفريني مي کنند، الگوهاي مناسبي براي ساير کسانيکه مي خواهند سالم و شاداب زندگي کنند، مي باشند. حال سؤال اين جاست کهجوانان عزيز ورزشکار ما که مي توانند براي ساير علاقمندان به ورزش الگوباشند، خود بايد چه کسي يا چه کساني را الگو قرار دهند؟ آيا يک قهرمان برتر وبلامنازع در همان رشتة ورزشي اعم از قهرمان ملي يا خارجي مي تواند الگويجوان ورزشکار ايراني باشد؟ آيا آن کسي که الگوي جوان ورزشکار ما قرار ميگيرد خود از هر گونه عيب و نقصي مبراست و قابليت الگو شدن را دارد؟ چرا امامراحل عظيم الشأن ما فرمودند: "ورزشکاران بايد به علي (ع) اقتدا کنند"؟ سر اين گفتةحکيمانه اين است که هر کسي لياقت الگو شدن ندارد. کسي مي تواند الگو باشد که بهنقطة اسوة حسنه رسيده باشد و علي (ع) همة قله هاي انسانيت را فتح کرده بود.

اگر قهرمانان ما در هر رشتة ورزشي که فعاليتمي کنند ، مرام اميرالمؤمنين (ع) را که همان مرام پهلواني و جوانمردي است، سرمشق خود قرار دهند نهتنها براي ساير جوانان ايراني بلکه براي همة ورزشکاران دنيا مي توانندالگوي مناسبي باشند.

با تلاش و پيگيريهاي فراوان عزيزان مادر فدراسيون ورزشهاي پهلواني و زورخانه‌اي، شوراي فرهنگ عمومي کشور، روزنبرد حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام با عمرو بن عبدود را ـ که بهتعبير رسول مکرم اسلام تقابل تمام اسلام با تماميت کفر بودـ روز فرهنگپهلواني و ورزش زورخانه اي نام گذاري نموده است.

اين جانب ضمن تبريک و گراميداشت اين روزبزرگ، همة قهرمانان و افتخار آفرينان عزيز کشور در همة رشته هاي ورزشي رابه حرکت در اين مسير يعني مسير پهلواني و جوانمردي دعوت نموده و از آنها مي‌خواهمتا با عزمي راسخ، اين روش و منش را براي همة جهانيان به نمايش بگذارند.

عزيزان و گراميان! درست است که براي رسيدنبه سکوي قهرماني خصوصاً در عرصه هاي بين المللي ، بايد تلاش و جديتفراواني بنماييد ، اما تازه پس از قهرماني کار شما شروع مي شود . حرکت در مسيراخلاق و داشتن منش پهلواني به مراتب مهمتر است . ورزش ما در عرصه هاي مختلفقهرمانان فراواني داشته است اما آنها که از مرزهاي قهرماني فراتر رفته و باخلق و خوي پهلواني زندگي کردند ، در تاريخ ما جاودانه شده اند .

يکي از رويکردهاي وزارت جديدالتأسيسورزش ـ به حول و قوة الهي ـ به خرج دادن همت ، مديريت و سرمايه گذارياساسي در جهت احياء ، رونق بخشي و توسعة ملي و بين المللي فرهنگ پهلواني وورزش زورخانه اي مي باشد . ورزشي که ميراث گرانقدري از تاريخ و فرهنگنياکان ما و از مفاخر بزرگ ملت ما در جهان است .

در پايانتصويب روز هفدهم شوال به نام روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانهاي را به فال نيک گرفته اميدوارم همة ورزشکاران به سمت اين فرهنگ گامبردارند . به ارواح پاک همة شهيدان و امام عزيزمان درود مي فرستيم و تعجيلدر فرج مولايمان را از خداوند قادر متعال خواستاريم .

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید نظر یا دتون نره Welcome to my blog comments or Dtvn s
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیر سایه الله و آدرس bsej.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 60877
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1