قدرت دفاعی ایران
 
زیر سایه الله
در راه الله
دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 9:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : یک بسیجی

قدرت نظامی ایران، 10برابر قدرت امریکا در منطقه است

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب پور گفت: از بعد استراتژیکی و تجهیزات نظامی، بعد از روسیه، مجهزترین کشور در خاورمیانه و کشورهای همسایه هستیم و قدرت نظامی ایران، ده برابر قدرت امریکا در منطقه است.

به گزارش آینده روشن، به نقل از مرکز خبر حوزه، فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) با بیان این مطلب در گردهمایی اساتید بسیجی جامعه الزهرا(س) افزود: اگر این تجهیزات با اخلاق و معنویت همراه نباشد کارساز نیست و ارزشی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب پور، با بیان اینکه همواره بسیجیان در صحنه های دفاع از جمهوری اسلامی حاضر شده اند گفت: طلاب بسیجی در رأس مقابله با انواع تهاجم فرهنگی و اخلاقی قرار دارند.
وی افزود: اگر روحانیت در این نظام، نقش آفرین نبود، وضع ما از قبل انقلاب و شرایط کنونی برخی همسایگان، بدتر می شد.

فرمانده تیپ رزمی- تبلیغی امام صادق(ع) گفت: مثلث نفوذ ناپذیر روحانیت، بسیج و سپاه که در متن آن ملت و مسئولان قرار دارند، در برابر همه توطئه ها ایستاده است و بارها سران آمریکایی و قدرت های صهیونیستی اعتراف کرده اند که با وجود این مثلث، جنگ با ایران، محال است.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در عراق و افغانستان گفت: امروز آمریکا و هم پیمانانش در بدترین وضع در این کشورها به سر می برند و سربازان آنها در حال ترک ذلت بار خاک این دو کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب پور، با اشاره به تهدید دشمنان مبنی بر تحریم جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران از تحریم، هیچ هراسی ندارد وما با تحریم، قوی تر خواهیم شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس به ما حتی سیم تلفن نمی فروختند، ولی هشت سال جنگ را اداره کردیم.

فرمانده تیپ مستقل رزمی -تبلیغی امام جعفر صادق(ع)، تقویت روحیه جهادی در جامعه را از وظایف کنونی بسیجیان برشمرد و اظهار داشت: امروز، جهاد به معنای مقابله با رذایل اخلاقی و تقویت بنیان خانواده است.

وی به خنثی سازی تهاجم فرهنگی و طراحی مهندسی فرهنگی تأکید کرد و گفت: لازمه این امر آغاز یک حرکت جهادی با تأسی از سیره شهدا و تفکر بسیجی است.
ادعای خبرگزاری رویتر از استعداد نیروی نظامی ایران

نیروهای نظامی ایران تا چه اندازه بزرگ و فناوری های نظامی در اختیار تهران تا چه میزان پیشرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین المللی خبرگزاری انتخاب به نقل از رویتر، ایالات متحده در تلاش برای به انزوای بیشتر کشاندن ایران است چرا که به اعتقاد وی ایران سعی دارد تا به بمب اتمی دست یابد. در حالی که وی گزینۀ نظامی را در صورت عدم همکاری ایران رد نکرده ، اظهار داشته که دیپلماسی را تا زمانی که به نتیجه برسد ادامه خواهد داد .

قدرت نظامي ايران ازنگاه غربي ها

ایران بارها بر صلح امیز بودن برنامه های هسته ای خود تاکید داشته و اعلام کرده چنانچه با اقدامی نظامی مواجه شود توانایی پاسخگویی به حملات دشمن را خواهد داشت.

سامیا ناخول،نویسنده این مقاله در ادامه این گزارش به توانمندیهای نظامی ایران اشاره دارد که به اعتقاد وی به شرح زیر می باشند:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
ایران دارای545 هزار نیروی نظامی فعال در ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. گفتنی است عطالله صالحی فرماندهی بعنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین عزیز جعفری بعنوان فرماندهی کل سپاه پاسداران، فرماندهی این دو نیروی نظامی را عهده دار هستند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران
نیرو های نظامی ارتشی شامل: نیروی هوایی،زمینی،دریایی،دارای 350 هزار نیروی فعال نظامی که تعداد 220 هزار تن از آن ها سرباز وظیفه و مشغول خدمت در دوره ضرورت هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از بازوهای قدرتمند و وفادار رژیم می باشد،دارای 125هزار نیروی نظامی فعال در نیروی زمینی،هوایی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

گفتنی است تا پیش از سال 2004 نیروهای نظامی ایران در چهار گروه مسلح سازماندهی شده بود، که شامل 4 لشکر زرهی و6 لشکر پیاده نظام بود و مجموعاً تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشتند.

توانمندی های نیروهای زمینی جمهوری اسلامی ایران
حدود 1700 تانک که 1600تانک از این تعداد عملیاتی هستند. شامل: "100تانک ذوالفقار" که ساخت ایران،"150ام-6"،"75تانک تی-62روسی"،"100دستگاه تانک انگلیسی" و"640 نفربر مسلح". همچنین نیروی زمینی ایران دارای استعداد آتشباری نزدیک به" 8196 توپخانه" است که از این تعداد 2010عددآن منفک و 310 عدد ان نصب بر روی خودروهای نظامی است ، می باشد.

استعداد موشکی نیروی نظامی ایران
در رزمایش سال 2007 به مناسبت سالگرد جنگ 8 سالۀ ایران با عراق ،نیروهای نظامی ایرانی سامانه نوین "شهاب 3" را به ازمایش گذاشته و اعلام کرد که موشک شهاب 3 تا 2000کیلومتر برد داشته و می تواند پایگاه های اسرائیل و امریکا را درمنطقه مورد هدف قرار دهد.

"موشک قدر1 "نیز می تواند تا 1800کیلومتر را نشانه گیری کرده و مورد هدف قرار دهد. گفته می شود که برای اولین بار این موشک نشان داده شده است.

توانمندی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران
نیروی دریایی ایران شامل 18000پرسنل فعال می باشد.مقر اصلی ستاد فرماندهی نیروی دریایی ایران در بندر عباس مستقر است.نیروی دریایی ایران دارای"3 زیر دریایی کیلو[بی صدا] روسی"،" 3 ناوچه محافظ" و" 2ناوچه تجسسی" می باشد.گفتنی است این نیرو دارای حدود"250گشت ساحلی" و همچنین دارای " 10 گشت سریع "که توانایی پرتاب موشک های سطح به سطح، بعلاوه تعدای زیردریایی کوچک را در حوزه عملیاتی خود در اختیار دارد.

استعداد نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
نیروی نظامی هوایی ایران 52 هزار پرسنل فعال و نظامی دارد. و همچنین دارای 281 هواپیمای رزمی [جنگنده-بمب افکن]می باشد.که 60 درصد از هواپیماهای ساخت امریکا و همچنین 80 درصد از هواپیماهای ساخت روسیه دارای قابلیت عملیاتی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از رویتر، ناخول در ادامه می نویسد:موارد فوق الذکر شامل تجهیزات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز می شود.تعدادی جنگنده میگ-29، جنگنده اف-14 و همچنین تعدادی جنگنده-بمب افکن های سوخو 24 و 25 به همراه تعدادی چرخبال که از غنایم جنگ عراق با ایران هستند، و نیروهای نظامی ایران آن ها را ضبط کرده اند در اختیار نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ناخول در پایان می نویسد: در سپتامبر 2007 ایران اعلام کرد که نسل جدید جت های جنگنده ساخت ایران را ازمایش کرده است .تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که موشکهای صائقه نسل جدیدی از جت های آذرخش می باشند که در ماه آگوست ایران اعلام کرد که در مقیاس صنعتی ساخته شده و در اختیار نیروهای نظامی این قرار گرفته است.

نظروبلاگ:گزارش بالا گزارش بسیارکلی و تجمعی بود و فاقد جزئیات و مطالب مهمی بود که معمولا در مقاله های نظامی به آن اشاره میشود و این طور میتوان تصور کرد خبرنگاران این بنگاه خبری اطلاعات چندانی از وضعیت نظامی ما ندارند و اطلاعات ناقص خود را از سایت های بدست آورده اند حال باید دید هدف آنها چیست!

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید نظر یا دتون نره Welcome to my blog comments or Dtvn s
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیر سایه الله و آدرس bsej.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 291
بازدید کل : 60878
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1